/Novinky a inspirace/Inspirace/9 tipů: Jak vhodně prezentovat zboží na prodejně?

9 tipů: Jak vhodně prezentovat zboží na prodejně?

25. 5. 2023

Otevíráte novou prodejnu a přemýšlíte nad jejím budoucím zařízením nebo jen chcete svůj současný obchod přeorganizovat, abyste zvýšili zájem zákazníků o vaše produkty? Máme pro Vás 9 tipů, které Vám pomohou vhodně prezentovat zboží na prodejně a tím zlepšit i vaše prodejní výsledky.

1. Prezentace Vašeho zboží začíná u atraktivní výlohy

Bránou do Vašeho obchodu je samotná výloha, která je zároveň první věcí v rámci prezentace vašeho zboží, kterou zákazníci, ještě než k vám vstoupí, uvidí.
Do výlohy proto pro nalákání co nejvíce zákazníků doporučujeme umístit zejména atraktivní zboží, které zákazníky na první pohled zaujme a přesvědčí, aby k vám vstoupili. Vybírejte a vizuálně propagujte ve výloze také zejména zboží, které zákazníci chtějí a ne to, které potřebují. Například pokud k vám zákazníci jdou za účelem koupit nový mixér, umístěte do výlohy ten nejkvalitnější produkt v kategorii, po kterém touží každá hospodyňka či nadšený milovník pečení.
V případě nových produktů a jejich umístění ve výloze, doporučujeme sesbírat vícero nových a zajímavých kousků a ty sladit dohromady při jedné větší obměně výlohy. Mohlo by se totiž také stát, že by jeden nový produkt ve stávající výloze zanikl a ztratil tak svůj prodejní potenciál.

Náš tip: Pamatujte také na to, že s každým měsícem se přání zákazníků mění. Na scénu přicházejí různé svátky, tradice a dovolené. Výlohu proto doporučujeme každý měsíc měnit a přizpůsobit těmto trendům.

2. Přední část vašeho obchodu

Pokud již k Vám zákazníci zavítali, přichází na řadu samotné rozmístění zboží ve vaší prodejně, které hraje rovněž velice podstatnou roli ve strategii nákupu a prodeje. Přímo u hlavního vchodu by tak měly být umístěny ty největší lákadla, akční produkty, novinky i nejdražší zboží, které chcete vystavit na odiv.
Pamatujte na to, že zákazník přichází do vaší prodejny nesoustředěný a je pouze na vás ho zaujmout. Při prezentaci vašeho zboží jde o celkovou zkušenost zákazníka. Dívejte se proto na svou prodejnu jeho očima.
V případě umístění produktů v přední části obchodu je také vysledováno, že až 87% zákazníků má po vstupu do prodejny tendenci stáčet svou pozornost doprava. Zboží, kterým chcete zaujmout, by proto mělo být umístěno na této straně. Vlevo pak můžete umístit například zboží, pro které by si zákazník přišel i bez většího zaujetí, jako jsou například předměty denní potřeby či doplňkové produkty.

3. Vizuální prezentace a sortimentní návaznost

Vizuální prezentace zboží na prodejně je více než pouhé uskladnění produktů. Vaše prodejna musí na první dojem působit zásobeně, ale ne přeplácaně. Krása spočívá v jednoduchosti. Při rozmístění zboží myslete proto včetně adekvátního množství v regálech, také na jeho sortimentní návaznost, vhodné umístění a barevnou sladěnost.

Produkty, které mají alespoň jednu společnou vlastnost, nebo funkci umístěte k sobě. Vhodné je i jejich řazení dle kategorií. Logické uspořádání nejen, že mnohdy podtrhne význam i zcela obyčejného zboží, ale zákazníci navíc také snadněji najdou to, co hledají. Pozor si dávejte ovšem na hygienické a bezpečnostní předpisy.

Náš tip: Své místo při rozmístění zboží na prodejně mají také barvy. Naše oči totiž rychle ztrácejí pozornost, zejména pokud jde o monochromatické vystavení. Nejsilnější barevné kombinace, které vzbuzují pozornost zákazníků v obchodě, jsou červená, bílá a černá.

4. Vytváření koridorů a umístění prodejních regálů

Při rozmístění zboží je důležité nejen samotné rozestavení regálů, vytvoření koridorů, ale i dostatečně velkých uliček, které budou funkčně dávat smysl a zároveň povedou zákazníka směrem, kterým potřebujete.
Účelem vytvoření správných koridorů je zejména to, aby si zákazník prohlédl co největší plochu vašeho obchodu a v nejlepším případě i přihodil něco navíc do svého nákupního košíku. Vytváření koridorů může být přiznané i nepatrné.

Prodejní regály – jejich využití a rozmístění

Prodejní regály díky své odolnosti a minimalistickému designu, dokonale prezentují zboží. Jsou proto vhodné nejen pro supermarkety, ale i malé obchody s různým sortimentem.
Vybírat můžete z jednostranných (přístěnných) regálů i oboustranných (gondolových) regálů v základní či přístavné variantě.
Díky modulární konstrukci prodejních regálů lze přístěnné nebo oboustranné regály navíc vzájemně kombinovat a vytvořit si tak ve vašem obchodě harmonický komplex pro prezentaci všech druhů vystavených produktů.
Prodejní regály jsou tvořeny ocelovými rámy, které jsou doplněny o perforovanou nebo hladkou stěnu. Jednostranné regály se v základním provedení využívají především jako regály přístěnné (stojící u zdi). Celková nosnost jednoho jednostranného regálu činí až 500 kg.

Prodejní regál jednostranný, perfo stěny, 1600 x 1000 x 450 mm, základní, bílá
Prodejní regál jednostranný, perfo stěny, 1600 x 1000 x 450 mm, základní, bílá
Provedení:
základní
Typ stěny:
perforované
Výška (mm):
1600
Kód zboží: 926042
3 varianty
2 927,00 Kč 
bez DPH
3 541,67 Kč 
s DPH
Skladem 52 ks
Prodejní regál jednostranný, perfo stěny, 1900 x 1000 x 450 mm, základní, bílá
Prodejní regál jednostranný, perfo stěny, 1900 x 1000 x 450 mm, základní, bílá
Provedení:
základní
Typ stěny:
perforované
Výška (mm):
1900
Kód zboží: 926043
3 varianty
3 536,00 Kč 
bez DPH
4 278,56 Kč 
s DPH
Skladem 48 ks
Prodejní regál jednostranný, perfo stěny, 2200 x 1000 x 450 mm, základní, bílá
Prodejní regál jednostranný, perfo stěny, 2200 x 1000 x 450 mm, základní, bílá
Provedení:
základní
Typ stěny:
perforované
Výška (mm):
2200
Kód zboží: 926044
3 varianty
4 288,00 Kč 
bez DPH
5 188,48 Kč 
s DPH
Skladem 54 ks

K základním jednostranným regálům se následně dají dokoupit tzv. přídavné jednostranné regály, které se montují se přímo k základnímu regálu (nestojí samostatně).

Prodejní regál jednostranný, plné stěny, 1600 x 1000 x 450 mm, přídavný, bílá
Kód zboží: 926039
3 varianty
1 359,00 Kč 
bez DPH
1 644,39 Kč 
s DPH
Skladem 105 ks
Prodejní regál jednostranný, plné stěny, 1900 x 1000 x 450 mm, přídavný, bílá
Kód zboží: 926040
3 varianty
1 580,00 Kč 
bez DPH
1 911,80 Kč 
s DPH
Skladem 96 ks
Prodejní regál jednostranný, plné stěny, 2200 x 1000 x 450 mm, přídavný, bílá
Kód zboží: 926041
3 varianty
1 856,00 Kč 
bez DPH
2 245,76 Kč 
s DPH
Skladem 114 ks

Oboustranné neboli také gondolové regály naopak můžete flexibilně umístit kamkoliv do prostoru a tím, že tyto regály nabízejí možnost umístit zboží na obě své strany, můžete také zásobovat zbožím rovnou i 2 uličky současně! Celková nosnost jednoho oboustranného regálu je 950 kg.
Oboustranné regály můžete opět vybírat v základní variantě:

Prodejní regál oboustranný, plné stěny, 1600 x 1000 x 900 mm, základní, bílá
Kód zboží: 926048
3 varianty
7 165,00 Kč 
bez DPH
8 669,65 Kč 
s DPH
Skladem 52 ks
Prodejní regál oboustranný, plné stěny, 1900 x 1000 x 900 mm, základní, bílá
Kód zboží: 926049
3 varianty
8 399,00 Kč 
bez DPH
10 162,79 Kč 
s DPH
Skladem 48 ks
Prodejní regál oboustranný, plné stěny, 2200 x 1000 x 900 mm, základní, bílá
Kód zboží: 926050
3 varianty
9 279,00 Kč 
bez DPH
11 227,59 Kč 
s DPH
Skladem 57 ks

K níž můžete následně dokoupit opět i tzv. přídavné oboustranné prodejní regály:

Prodejní regál oboustranný, plné stěny, 1600 x 1000 x 900 mm, přídavný, bílá
Kód zboží: 926051
3 varianty
4 149,00 Kč 
bez DPH
5 020,29 Kč 
s DPH
Skladem 68 ks
Prodejní regál oboustranný, plné stěny, 1900 x 1000 x 900 mm, přídavný, bílá
Kód zboží: 926052
3 varianty
4 608,00 Kč 
bez DPH
5 575,68 Kč 
s DPH
Skladem 68 ks
Prodejní regál oboustranný, plné stěny, 2200 x 1000 x 900 mm, přídavný, bílá
Kód zboží: 926053
3 varianty
5 613,00 Kč 
bez DPH
6 791,73 Kč 
s DPH
Skladem 57 ks

Obchodní regály můžete libovolně doplnit požadovaným počtem polic, které se zavěšují jednotlivě přímo do regálových rámů. V případě perforovaných prodejních regálů doporučujeme využít také praktické háčky, které nejen vytvoří ihned přehlednou prodejní plochu, ale dodají navíc i vzdušnost a reprezentativnost zejména specifickému druhu vystaveného zboží.

Police pro prodejní regály, hloubka 400 mm, antracit
Kód zboží: 926086
2 varianty
350,00 Kč 
bez DPH
423,50 Kč 
s DPH
Skladem 300 ks
Police pro prodejní regály, hloubka 400 mm, bílá
Kód zboží: 926084
2 varianty
355,00 Kč 
bez DPH
429,55 Kč 
s DPH
Skladem 672 ks
Police pro prodejní regály, hloubka 450 mm, antracit
Kód zboží: 926087
2 varianty
414,00 Kč 
bez DPH
500,94 Kč 
s DPH
Skladem 26 ks

Prezentace zboží v prodejních regálech

V případě umístění a prezentace zboží v samotném regálu bylo vysledováno, že největší prodejnost má zboží, které je umístěno do výše očí a v pásmu snadného uchopení. Do této pozice se proto nejčastěji umísťuje nejžádanější zboží ze strany obchodníka, které potřebuje co nejrychleji a nejvýhodněji prodat.

Levnější zboží je pak umísťováno do spodních pater regálů či zcela nahoru. Bylo vysledováno, že pokud je zboží umístěno ve výši kolen, klesá zájem o něj u zákazníků až o 15%.

Prémiové produkty naopak doporučujeme umístit do regálu v menším množství tzv.„volně do prostoru“ a nechat kolem místo zleva i zprava. Vyvoláte tím pocit exkluzivity.

Náš tip: Krásně vyrovnané produkty působí sice úhledněji, ale některé produkty v nich těžko najdou své místo. V prodejnách tak např. při uložení míčů, klobouků nebo zboží v akci oceníte také velice oblíbené prodejní drátěné hrabací koše neboli „hrabáky“, do kterých můžete umístit zboží, které do regálů či na háčky nehodí. Zákazníci si mohou produkty prohlédnout a ihned vzít do ruky.

Prodejní koš na kolečkách 800x650x620 mm
Prodejní koš na kolečkách 800x650x620 mm
Rozměry (mm):
800 x 650 x 620
Barva:
pozink
Kolečka:
ano
Kód zboží: 257001
2 264,00 Kč 
bez DPH
2 739,44 Kč 
s DPH
Skladem 17 ks
Naskladníme 2. 6. 2023 - 10 ks
Prodejní koš na nohách 360 x 550 x 780 mm
Prodejní koš na nohách 360 x 550 x 780 mm
Rozměry (mm):
360 x 550 x 780
Barva:
pozink
Kolečka:
ne
Kód zboží: 257003
3 varianty
1 687,00 Kč 
bez DPH
2 041,27 Kč 
s DPH
Skladem 29 ks
Prodejní koš na nohách 550 x 550 x 780 mm
Prodejní koš na nohách 550 x 550 x 780 mm
Rozměry (mm):
550 x 550 x 780
Barva:
pozink
Kolečka:
ne
Kód zboží: 257004
3 varianty
2 012,00 Kč 
bez DPH
2 434,52 Kč 
s DPH
Skladem 21 ks

5. Přidejte přesvědčivé značení ke každému produktu

Při prezentaci zboží myslete také zejména na to, aby každý produkt byl označen správnou cenovkou, kterou můžete doplnit o dobře formulované popisky a názvy. Ujistěte se, že informace jsou krátké a snadno čitelné, aby upoutali pozornost zákazníků.
Pokud je to možné můžete přidat také další informace jako například recenze stávajících zákazníků nebo doporučení a tipy.

Pokud jsou vašimi zákazníky převážně senioři, usnadněte jim čitelnost používáním většího písma. Při tvorbě nápisů se doporučujeme vyhnout zejména ručně psaným cedulím s fixy, které jsou v pořádku pro dětský stánek s limonádou, ale kdekoli jinde mají tendenci vypadat amatérsky.

Cenovková lišta, 1000 mm, antracit
Kód zboží: 926024
2 varianty
63,00 Kč 
bez DPH
76,23 Kč 
s DPH
Skladem 373 ks
Cenovková lišta, 1000 mm, bílá
Kód zboží: 926011
2 varianty
63,00 Kč 
bez DPH
76,23 Kč 
s DPH
Skladem 828 ks
Magnetická V lišta, 40 x 100 mm, 50 ks
Magnetická V lišta, 40 x 100 mm, 50 ks
Rozměry š x d (mm):
40 x 100
Balení (ks):
50
Kód zboží: 156026
2 varianty
2 350,00 Kč 
bez DPH
2 843,50 Kč 
s DPH
47,00 Kč/ks bez DPH
56,87 Kč/ks s DPH
Skladem 2 bal

Nikdy neumísťujte tak nápisy NEDOTÝKEJTE SE. Můžete na místo toho také umístit cedulku s nápisem NEKUPOVAT.

6. Vhodné osvětlení pomůže zboží vyniknout

Na prezentaci zboží může mít velký vliv v neposlední řadě také samotné osvětlení, které může sloužit nejen k podtržení určitých kusů zboží, ale i navození požadované atmosféry a zvýraznění klíčových vlastností zboží. Vhodná světla jsou také vynikající prostředek k přilákání pozornosti zákazníků.
V případě světla do vaší provozovny volte proto nejen běžné osvětlení shora, ale i bodové nebo boční, kterými můžete osvítit konkrétní zboží seshora nebo zespodu. Vytvoříte tak náležitý kontrast s jinými částmi prodejny i praktický 3D efekt, který zboží vystínuje.
Při zařizování osvětlení myslete také na výlohu. Ve slunečné dny minimalizujete nechtěné odlesky a v zimních měsících navodíte pocit hřejivosti a útulnosti.

7. Zapojte do svého obchodu více než jeden smysl

Hlavním kouzlem kamenných obchodů je fyzická dostupnost zboží, které si mohou zákazníci prohlédnout. Využijte proto své prodejny k tomu, aby se zde vytvářeli zážitky, které zákazník nemůže zažít online. Můžete navzájem upoutat všech pět smyslů a vyjádřit tak například jak dané produkty voní, zní, chutnají nebo jaké jsou na dotek. Přidat můžete i pohyb. Například rozevláté letní šaty pomocí vhodně schovaného ventilátoru nebo vhodně umístěná jezdící mašinka ve výloze o prázdninách.

Náš tip: Vaše prodejna by měla být příjemným a přívětivým místem pro zákazníky. Nezapomínejte proto včetně esteticky působivého prostředí a příjemných vůní i na milé a ochotné zaměstnance, které poskytnou vašim zákazníkům vše potřebné pro jejich bezproblémový nákup.

8. Sledujte prodeje podle SKU a obměňujte prodejní plochu

Každý týden sledujte reporty z počítače a stav zásob. Pokud něco u zákazníků uspěje, buďte připraveni tyto nejprodávanější produkty okamžitě doobjednat.
Pokud jste prodali prostřednictvím svého předem zvoleného inventáře ve výloze nebo na strategických místech téměř všechny produkty a nemáte žádné zásoby, změňte svůj vizuální plán merchandisingu na něco, čeho máte dostatek.

Pokud se něco neprodává, zkuste stejné uspořádání přesunout například na jiné místo na prodejní ploše nebo začlenit produkty do jiné kategorie.

9. Pravidelný úklid a čistota

Posledním tipem ale neméně důležitým, pro vhodnou prezentaci zboží na vaší prodejní ploše je také její pravidelná údržba a úklid, které pomohou udržet všechny police, výstavní plochy a regály navíc i v perfektním stavu.

Tip závěrem

Buďte kreativní! Nebojte se experimentovat a být kreativní. Uspořádání vašeho obchodu může být zcela jedinečné, pokud využijete kreativních nápadů a zajímavých designových prvků.

Volejte zdarma
Po-Pá 7:00 - 17:00
logo

Vybavíme Vaši firmu do 24 hodin

B2B Partner s.r.o.
Plzeňská 3070
700 30 Ostrava - Zábřeh


Nakupování

Služby

O firmě

© 2010 - 2023 B2B Partner s.r.o. - Všechna práva vyhrazena.
Profesionální e-shop na míru