V dnešní době se stále více lidí zaměřuje na ochranu životního prostředí a udržitelnost. Ekologické balení výrobků je skvělou příležitostí, jak nejen zákazníka ujistit, že vám záleží na životním prostředí, ale i jak snížit míru odpadu a navíc i zvýšit efektivitu a nákladovou úspornost balení vašich produktů. V článku vám přinášíme 7 tipů, jak dosáhnout ekologického a cenově dostupného balení zásilek.
Klíčem k ekologickému a zároveň cenově dostupnému balení zásilek je v první řadě minimalizace použitých materiálů. Při balení svých výrobků se proto vyhněte příliš velkým obalům, které nejen zvětší objem zásilky, ale zvýší i náklady na přepravu.
Při výběru obalu vždy zvažte velikost zboží a obal odpovídající těmto rozměrům. Volte přesné a chytré kartonové krabice na míru baleného zboží. Správná velikost krabice s co nejmenším volným prostorem zajistí nejen, že váš balíček bude vážit méně, ale ušetříte i náklady na přepravu.
Pro výplně vašich balíků můžete použít například kraftový papír, kartonovou střiž, mačkaný papír nebo pro balení méně citlivého zboží třeba i akční letáky a staré noviny.
Díky přenosným výrobníkům a odvíječům ekologicky šetrného vycpávkového materiálu, který tvoří vysoce kvalitní alternativu k bublinkové fólii, si sami vyrobíte jen tolik materiálu, kolik právě potřebujete pro zabalení konkrétního křehkého zboží. Vytvořenou výplň následně jednoduše odřízněte na požadovanou délku, abyste co nejlépe ušetřili materiál.
Kraftový papír je vyroben z dlouhých vláken jehličnanů, jež mají vysoký stupeň pružnosti a mohou být recyklována, biologicky odbourána a chránit životní prostředí.
Zvýšené používání obalových materiálů znamená i zvýšené množství odpadu. Recyklujte do svých balíků proto i to, co zbylo. Nevyhazujte obaly, snižte své výdaje a používejte tyto obalové materiály opakovaně. Znovu použít můžete například pěnový polythylen, papírové výplně i bublinkové fólie.
Edukace zaměstnanců a zákazníků o ekologickém přístupu ve vaší firmě k balení zásilek tvoří nedílnou součást procesu. Zajistěte proto pravidelné školení zaměstnanců o správných postupech balení zásilek a významu udržitelnosti. Podnikejte také vzdělávací kroky směrem k zákazníkům. V rámci toho můžete například do balíčků vkládat sadu tipů, jak mohou vaši zákazníci obaly opětovně použít nebo jak je mají správně recyklovat.
Nakupování
Služby