Zpět do: Inspirace

Sociální sítě: Vyplatí se mít firemní profil?

25.5.2020

Doby, kdy sociální sítě byly pouze o sbírání lajků na selfíčka, jsou dávno pryč. Stále více firem má svůj profil na Facebooku, Instagramu či jiných stránkách, kde se jejich zákazníci mohou přihlásit k odběru příspěvků. Výhodné je to pro obě strany. Jakmile firma zařadí do nabídky jakoukoliv novinku, případně nabízí něco navíc (ať už jde o bonus pro věrné zákazníky, případně jakousi slevu), bez reklamy dostane tuto věc do povědomí svých příznivců, kteří na oplatku patří mezi první, což se například v případě limitované akce může více, než hodit.

Koho pověřit tvorbou obsahu?

Otázkou bývá, zda na správu sociálních sítí najmout agenturu nebo někoho uvnitř firmy. Vše má své pro a proti. Správa zaměstnancem má velkou výhodu v případě komunikace. Sami si regulujete obsah podle toho, jak vám vyhovuje, můžete jej změnit na poslední chvíli, nebo přidávat urgentní oznámení během pár chvil. Zaměstnanec bude mít pravděpodobně také větší přehled a cit pro to, co momentálně potřebujete propagovat a zároveň bude s vaší nabídkou/službami lépe seznámen, než externista. Zároveň je také důležité si uvědomit, že peníze, které byste zaplatili agentuře za správu vašich sociálních sítí, budou rozhodně nižší, než částka, kterou byste museli zaplatit svému zaměstnanci.

Kdy mají sociální sítě smysl?

Pravdou je také to, že ne každý obsah se na sociální sítě hodí. Před založením stránek zvažte, jestli jste schopni na svůj profil pravidelně přispívat obsahem, který bude mít pro vaše sledující jakoukoliv hodnotu. Není nic horšího, než profil na sociálních sítích, který má několik měsíců staré příspěvky.

Zároveň vezměte v potaz, že ne každý sortiment se na sociální sítě hodí. Pokud nemůžete svým zákazníkům nabídnout nic jiného, než fotky méně líbivých věcí (protože faktem samozřejmě zůstává, že na sociálních sítích prezentujeme jen hezké a pozitivní věci), pak je potřeba umět obsah okořenit (například zveřejňováním různých tipů, fotografiemi před/po z vašich stávajících projektů a podobně, případně jednoduše sociální sítě nevést.

Negativní stránka věci

Se založením sociálních sítí se samozřejmě váže pár věcí, na které je potřeba nezapomínat. Vedle pravidelného obsahu je to také fakt, že lidé vás na sociálních sítích často budou kontaktovat se svými dotazy. Proto je dobré vždy alespoň jednou denně zkontrolovat zprávy. Není totiž většího faux pass, než v pátek zjistit, že vás v pondělí kontaktoval zákazník ohledně dotazu na zboží, nebo slevy, která před pár dny skončila.

Zároveň nezapomínejte na to, že kromě běžných stránek s recenzemi nyní názory vašich zákazníků poputují také na sociální sítě. Také tady platí, že je dobré reagovat na negativní recenze, ale také komentáře, které se občas mohou vyskytnout u jednotlivých příspěvků. Není pro vás před potencionálními zákazníky dobrou vizitkou vidina toho, že problémy související s vaší nabídkou neřešíte.

Sečteno & podtrženo:

Sociální sítě je dobré mít jako nástroj, jehož pomocí můžete svým zákazníkům dát velice rychle vědět o novinkách, které vaše společnost má/chystá. Důležitým faktorem je tvorba pravidelných a zajímavých příspěvků, kdy svým fanouškům nenalíváte do sklenic neustále pouze výhody vašich produktů. Pokud máte nějaké rady a tipy z vašeho oboru, které mohou lidem usnadnit život, nebojte se je sdílet.

Tyto webové stránky používají cookies. Více informací o používání cookies naleznete v sekci Vše o nákupu. Souhlasím